Amalthea: voedsel voor de goden

Goede wijn behoeft geen krans, luidt een spreekwoord. En eigen lof stinkt, beweert een ander.
Wil dat zeggen dat wij, jij en ik, nooit eens mogen uitdragen dat we goed zijn in wat we doen? Dat we trots zijn op onze realisaties? Om het zekere voor het onzekere te nemen laten we gewoon één van onze klanten een lans voor ons breken.

Koen Meeusen, eigenaar van cateringbedrijf Amalthea doet al vanaf dag één van het bestaan van Flying Service beroep op onze diensten. Met tevredenheid, mogen we wel zeggen.

Wij

Koen: Flying Service/Kitchenstaff behoort bij onze vaste leveranciers van personeel. Ik zie hen als een gespecialiseerd bedrijf in het leveren van kelners en koks, en dat is iets totaal anders dan een interimkantoor. Een interim probeert zijn product in zo groot mogelijke aantallen af te zetten en dat is bij een event solution leverancier als Flying Service niet het geval. Zij proberen het juiste profiel op het juiste moment bij je te krijgen. Hun personeel krijgt een kleine opleiding mee waardoor je zeker weet dat je vakmensen over de vloer krijgt en niet iemand die “effekes een jobke zoekt”. Zij leveren geen mensen die moeten gaan werken, maar mensen die overtuigd zijn om in de horeca te werken, in een sector waar dat niet altijd voor de hand liggend is, nee, het is weekendwerk, het is nachtwerk. Toch slagen zij erin om nog gemotiveerd personeel te plaatsen.

Zij leveren geen mensen die moeten gaan werken, maar mensen die overtuigd zijn om in de horeca te werken.
– Koen Meeusen

Koen: We weten op voorhand dat we een kwalitatief personeelslid over de vloer krijgen, met de juiste, verzorgde kledij. Zijn er toch wel eens opmerkingen, dan wordt daarin bijgestuurd. Flying Service/Kitchenstaff is een leverancier waarmee je kan praten. Ze nemen je als klant ter harte en proberen steeds samen naar oplossingen te zoeken.

Zij

Koen: Vroeger hadden wij een team van 50 vaste medewerkers en heel veel extra’s waar we indien nodig een beroep op konden doen. Tegenwoordig is het veel moeilijker geworden qua wetgeving en dergelijke om zoveel personeel achter de hand te hebben. Vandaar dat we samen werken met zowel Flying Service en Kitchenstaff als andere bedrijven. Ik denk dat niemand op de markt kan zeggen dat hij 50 topgarçons of 50 topkoks kan leveren. We proberen daarom om een mooie balans te behouden binnen de verschillende aanbieders. Niet alleen figuurlijk maar ook letterlijk. Bij de samenwerking van twee verschillende kantoren stellen we de personeelsgroepen gemengd op zodat bij hen onderling de prestatiedrang van “wij zijn de besten” speelt. Daardoor slagen we er telkens weer in een topevenement neer te zetten voor onze klanten. Dat is immers waar Amalthea voor staat.

De goden

Koen: Wij dateren nog vanuit  het tijdperk van de Gouden Gids. Voor een firma was het toen belangrijk om een naam te hebben met een beginletter vooraan in het alfabet. De nimf Amalthea uit de Griekse mythologie paste perfect. Zij was de voedster van Zeus en kreeg uit dankbaarheid de Hoorn des Overvloeds. En voedsel voor de goden, dat is toch een beetje waar wij voor staan.
Al meer dan dertig jaar zijn we actief in catering. Mijn ouders richtten het bedrijf in ’73 op. Daarvoor had mijn grootvader, die destijds nog een kippenboer was, zijn eigen cateringverhaal. Eigenlijk zijn mijn vrouw, Tinne Vansteene, en ik de derde generatie. Ons doel is te blijven innoveren en creatief omspringen met eten op alle mogelijke vlakken. In ’86 waren we één van de eerste professionele cateraars op de markt. Ondertussen prijkt er heel wat op ons palmares. Al dertig jaar zijn we de vaste cateraar van Night of the Proms  waar we zelfs nog mee op tournee trokken. Net zoals we dat deden met Spandau Ballet, een ongelooflijke ervaring waaruit een hechte  band met Tony Hadley voortvloeide.